Twój koszyk jest obecnie pusty!
kwiecień-czerwiec | od 2 450 zł |
lipiec-sierpień | od 2 750 zł |
wrzesień-październik | od 2 450 zł |
Główny cel to pętla wokół duńskiej wyspy Bornholm i wizyta na Christianso. Po drodze chcemy zobaczyć jedne z największych kredowych klifów na Bałtyku. Dlatego pierwszy kurs po wyjściu ze Świnoujścia obieramy na Sassnitz malowniczy port na wschodnim wybrzeżu niemieckiej wyspy Rugia. To popularne miejsce zarówno dla turystów, jak i żeglarzy.W okolicach mariny znajdują się imponujące białe klify znane jako Klify Kreideberg, które są częścią Narodowego Parku Jasmund obowiązkowego punktu zwiedzania na wyspie.
To unikalne formacje skalne, które są jednymi z najbardziej charakterystycznych atrakcji wyspy. W sercu portu Sassnitz, miłośnicy historii morskiej i żeglarstwa odnajdą swoje marzenie – Okręt Muzeum, unikalną atrakcję, która przenosi w fascynujący świat morskich tradycji i historii jej ekspedycji.
Z Rugii kierujemy się do Ystad do Szwecji. Czeka nas kilkanaście godzin żeglugi. To czas wejścia w rytm wacht oraz szkolenie. Ystad to urokliwa miejscowość, gdzie historia splata się z urokiem przyrody. Spacerując ulicami Ystad, zobaczysz zabytkowe kamienice i brukowane alejki opowiadają historię minionych epok. To idealne miejsce na zakup pamiątek i posmakowanie kulinarnego bogactwa tego regionu. Warto też wybrać się na wycieczkę do Ales Stenar 59 głazów ułożonych w kształt łodzi
Z Ystad popłyniemy na Bornholm. Zaczniemy od malowniczego portu Hasle po zachodniej stronie wyspy. W tej urokliwej marinie możemy skorzystać z sauny i kąpieli w basenie portowym. W miasteczku znajduję się wiele restauracji i kawiarni gdzie możemy skosztować lokalnych specjałów. Obowiązkowym punktem jest Wędzarnia i Muzeum Wędzarnictwa (Hasle Røgeri): Do środka, wprowadza cię aromat dymu i świeżych ryb, co stanowi prawdziwą ucztę dla zmysłów. To tu, w tradycyjny sposób, ryby są wędzone w dymie pochodzącym z drewna. Wyroby wędzone, takie jak śledzie, łososie, makrele czy dorsze, są wyjątkowe w smaku i doskonałym przykładem regionalnej kuchni Bornholmu.
Kolejnym przystankiem jest tajemniczy, malutki port położony jest w naturalnej przystani między dwoma głównymi wyspami archipelagu Ertholmene: Christiansø i Frederiksø, połączonymi obrotowym mostem (który dzieli port na pół).
Archipelag Ertholmene jest przepiękny. Mini wysepka trochę zaludniona kiedyś pełniła rolę twierdzy (koniec XVII-połowa XIX wieku). Mury, dawne budynki koszar oraz armaty w dalszym ciągu są na swoich miejscach, jak za czasów, kiedy strzegły floty duńskiej.
Wyspę każdy powinien odwiedzić w swoim życiu, chociażby na kilka godzin, w czasie których zdąży obejść obie wyspy archipelagu.
W tym samym dniu pożeglujemy z powrotem na Bornholm do portów w zachodniej części wyspy. Do wyboru mamy wiele pięknych i malowniczych marin. Gudhjem, Tejn, Allinge, Nexo. Wszystkie magiczne i godne zobaczenia. Tą decyzję pozostawiamy Kapitanowi, który na pewno wybierze ciekawą marinę. Na Bornholm przeznaczamy 3 dni. W piątek z samego rana startujemy do Świnoujścia i czeka nas kilkanaście godzin żeglugi. Jest to czas w którym uświadamiamy sobie, że 7 dni rejsu to strasznie mało, a w głowach układamy kolejny plan żeglugi.
Powyższy Plan rejsu jak sama nazwa mówi stanowi plan, który Kapitan będzie chciał zrealizować. Jednak jak wiemy wszystko zależy od pogody, a kolejność portów, wybór trasy oraz czas postoju w porcie należy do Jego decyzji. Doświadczenie naszych skipperów gwarantuje bezpieczeństwo rejsu, a jak wiemy żeglarstwo uczy pokory i szacunku do żywiołu jakim jest morze.
Każdy rejs rozpoczynamy i kończymy w Jacht Klubie Marynarki Wojennej “Kotwica” w Świnoujściu w miejscu stałego postoju naszego jachtu Admiral. Ta urokliwa marina znajduje się w centrum Świnoujścia i jest bardzo kameralnym miejscem. Stąd mamy najbliżej do Kopenhagi oraz na rejsy po Bałtyku południowo – wschodnim. Jeżeli przyjdziesz wcześniej nie ma problemu, w tym miejscu spędzisz miło czas, zostawisz bagaż, a o 16.00 spotkamy się na jachcie.
Blisko mariny znajduje się parking gdzie bez problemu znajdziesz miejsce. Rejs kończymy w piątkowy wieczór, a wyokrętowanie z jachtu odbywa się do godz. 9.00. Jeżeli po odbytym szkoleniu zdecydujesz się na egzamin na Sternika Morskiego rozpoczniemy go na miejscu o godz. 10.00 i potrwa około 3 godzin.
Wśród żeglarzy krąży opinia, że jak ktoś nauczy się żeglować na Bałtyku to poradzi sobie w każdych warunkach. Jest to prawda. Nasze Bałtyk wymaga, ale i hipnotyzuje. Kto raz z pokładu jachtu zasmakuje zachodu słońca to na zawsze zachowa tą chwile w sercu i pamięci.
Wychodząc naprzeciw zapraszamy Cię na żeglarska przygodę na Bałtyku w ramach rejsu szkoleniowego. Naszym celem jest połączenie rejsu all inclusive na pokładzie jachtu Admiral (Bavaria 50 cruiser) ze szkoleniem. Jeżeli potrzebujesz stażu oraz zamierzasz podejść do egzaminu na Sternika Morskiego to ten rejs jest dla Ciebie. Pod okiem doświadczonych instruktorów (naszych skipperów) nabierzesz praktyki oraz zdobędziesz odpowiednią wiedzę teoretyczną. Połączenie rejsu ze szkoleniem jest najlepszą formą przygotowania do egzaminu.
Jeżeli będziesz chciał wziąć udział w szkoleniu SRC nie ma problemu. Na jachcie mamy przygotowany odpowiedni sprzęt do treningu praktycznego. Wszystko zależy od Ciebie. Po każdym rejsie w sobotę rano po sklarowaniu jachtu organizowany jest egzamin na Sternika Morskiego oraz operatora SRC ISSA w marinie Jacht Klubu Marynarki Wojennej ”Kotwica” w Świnoujściu.
Przygotowanie jachtu do rejsu to najważniejsza część całego przedsięwzięcia. Zaprowiantowanie, uzupełnienie paliwa, wody to wszystko zrobimy już wcześniej. Twoim zadaniem jest dobra zabawa i czerpanie radości z żeglowania. Na ten krótki czas zostaniesz członkiem załogi jachtu Admiral, a nad wszystkim będzie czuwał Kapitan. Wachta za kołem sterowym czy kambuzie – nic prostszego.
Specjalnie dla Was zabieramy przygotowane obiady domowe, które pomogą Wam jak najszybciej przygotować posiłki, a kambuz nie będzie kojarzył się z ciężką wachtą. Pieczywo, owoce, słodycze to nasze zadanie. Na jachcie przywitają Was przytulne dwuosobowe kajuty z pachnącą pościelą oraz zapach świeżej kawy z ekspresu. Nie martw się o żadne dodatkowe opłaty. Już za wszystko zapłaciłeś, a jak czegoś zabraknie Kapitan uzupełni zapasy w najbliższym porcie. Podczas rejsu po Twojej stronie zostaje radość z żeglowania i dobra zabawa.